2000-02 Mitsubishi Eclipse spider |
|
Okres produkcji | 2000 – 2005 |
---|---|
Dane techniczne | |
Typy nadwozia | 2-drzwiowy kabriolet 3-drzwiowy hatchback |
Silniki | 2,4 l 140 KM R4 2,4 l 147 KM R4 3,0 l 200 KM V6 3,0 l 210 KM V6 |
Skrzynia biegów | 4-biegowa automatyczna 5-biegowa ręczna |
Napęd | przedni |
Długość | 2000-02: 4455 mm 2003-05: 4490 mm |
Szerokość | 1750 mm |
Wysokość | 2000-02: 1315 mm 2003-05: 1340 mm |
Trzecia generacja Eclipse (3G) została zaprezentowana w 1999. Był to pierwszy prototyp wystawiony przez Mitsubishi na pokazach motoryzacyjnych w USA.
Silnik Sirius 4G63 został zastąpiony przez dwie mocniejsze jednostki, 150 konny motor R4 o pojemności 2,4 l wykonany w technice 16-zaworowej SOHC (4G64) oraz 3 litrowy, 24-zaworowy silnik SOHC V6 generujący moc 205 KM (6G72). Niedostępna była opcja AWD. Zawieszenie zostało znacznie zmodyfikowane, przeprojektowano je pod kątem komfortu, było ono więc dość miękkie.
Eclipse dzieliło płytę podłogową oraz napęd z ósmą generacją Galanta. Masa pojazdu wzrosła w porównaniu z poprzednimi generacjami, jednak silnik V6 generował więcej momentu obrotowego przez co wartości przyspieszenia pozostały praktycznie bez zmian. Pod koniec 2001 moc obniżono do 200 KM aby spełnić ostrzejsze wymogi czystości spalin MMNA, dzięki temu wszystkie wersje spełniały kalifornijskie kryteria.
W połowie 2002 wprowadzono pakiet GTS dla rocznika 2003. Samochód z tym pakietem wyposażony był w silnik o stopniu sprężania równym 10:1 oraz ulepszonym systemem Mitsubishi Variable Induction Management (MVIM) wlotu powietrza co zaowocowało mocą większą o 10 KM i lepszą krzywą mocy.
Opcje wyposażenia
Eclipse trzeciej generacji dostępny był w siedmiu różnych wersjach wyposażenia: RS, GS, GS Spyder, GT, GT Spyder, GTS i GTS Spyder. Wszystkie warianty posiadały napęd na przednie koła. Pakiet GTS wprowadzono w 2003, instalacji wersji RS zaprzestano w 2005.
Trzecia generacja (3G)(2000–2005):
- Eclipse RS & GS: Podstawowa wersja FWD wyposażona w silnik Sirius 4G64 o mocy 150 KM, 2,4 l 16-zaworów SOHC
- Eclipse GS Spyder: Kabriolet, FWD, wyposażony w silnik Sirius 4G64 o mocy 150 KM, 2,4 l 16-zaworów SOHC
- Eclipse GT: Hardtop FWD, silnik 6G72 o mocy 200KM, 3,0 l 24-zaworowy SOHC
- Eclipse GT Spyder: Kabriolet FWD silnik 6G72 o mocy 200KM, 3,0 l 24-zaworowy SOHC
- Eclipse GTS: Hardtop FWD silnik 6G72 o mocy 210KM, 3,0 l 24-zaworowy SOHC, system Mitsubishi Variable Induction Management (MVIM)
- Eclipse GTS Spyder: Kabriolet FWD silnik 6G72 o mocy 210KM, 3,0 l 24-zaworowy SOHC, system Mitsubishi Variable Induction Management (MVIM)