1997-99 Mitsubishi Eclipse |
|
Okres produkcji | 1995 – 1998 (1999 – Eagle Talon) |
---|---|
Dane techniczne | |
Typy nadwozia | 2-drzwiowy kabriolet 3-drzwiowy coupé |
Silniki | 2,0 l 140 KM R4 2,4 l 141 KM R4 2,0 l 205 KM R4 2,0 l 210 KM R4 |
Skrzynia biegów | 4-biegowa automatyczna 5-biegowa ręczna |
Napęd | przedni / AWD |
Długość | 1995-96: 4375 mm 1997-99: 4380 mm |
Szerokość | 1735 mm 1740 mm 1745 mm |
Wysokość | 1995-96: 1275 mm Kabriolety: 1340 mm GSX: 1283 mm 1997-99: 1266 mm |
Druga generacja skierowana była nadal do potencjalnych nabywców poprzednika (1G), znacząco jednak zmodyfikowano nadwozie oraz zmieniono paletę silników. Wprowadzona została również wersja kabriolet, nazwana Spyder.
Turbodoładowana jednostka znana z poprzedniej generacji została wzmocniona (ze 195 KM do 210 KM). Nowy silnik wolnossący pochodził od Chryslera (montowany między innymi w modelu Neon), produkowany był przez Chryslera, następnie dostarczano go do Diamond-Star Motors i tam montowano.
Produkcji Eclipsa zaprzestano w 1998.
Opcje wyposażenia
Druga generacja dostępna była w 7 wersjach: Base (Dostępna tylko do połowy 1996), RS, GS, GS Spyder, GS-T, GS-T Spyder i GSX.
- Eclipse: Podstawowa wersja, FWD wyposażone w 140 konny silnik 420A Chryslera, 2,0 l 16-zaworów
- Eclipse RS: Lepiej wyposażona wersja z napędem FWD, silnik 420A Chryslera 140 KM 2,0 l 16-zaworowy DOHC
- Eclipse GS: Wersja z napędem przednim, bogatsze wyposażenie, silnik 420A Chryslera 140 KM (wersja europejska: silnik 4G63 147KM) 2,0 l 16-zaworowy DOHC
- Eclipse GS Spyder: Kabriolet z napędem FWD, silnik Mitsubishi Sirius 4G64 170 KM 2,4 l 16-zaworowy SOHC
- Eclipse GS-T: Hardtop, FWD, turbodoładowany silnik Mitsubishi Sirius 4G63 212 KM 2,0 l 16-zaworowy DOHC
- Eclipse GS-T Spyder: Kabriolet z napędem FWD, turbodoładowany silnik Mitsubishi Sirius 4G63 210 KM 2,0 l 16-zaworowy DOHC
- Eclipse GSX: Napęd AWD, turbodoładowany silnik Mitsubishi 4G63 210 KM 2,0 l 16-zaworowy DOHC
W roku 1997 model Eclipse przeszedł zmiany kosmetyczne nadwozia. Zmieniono kształt przedniego grilla, tylne klosze lamp, zmniejszono światła drogowe i nadano im bardziej okrągły kształt. Zmodyfikowano również tylny zderzak.
Eagle Talon był natomiast dostępny w czterech wersjach, Base, ESi, TSi i TSi AWD. Produkcja zakończyła się w 1998 gdy firma Eagle zakończyła swoją działalność.
- Talon Base: odpowiednik Eclipse Base
- Talon ESi: odpowiednik Eclipse RS & GS
- Talon TSi: odpowiednik Eclipse GS-T
- Talon TSi AWD: odpowiednik Eclipse GSX