2007 Mitsubishi Eclipse Spyder |
|
Okres produkcji | 2006 – 2011 |
---|---|
Dane techniczne | |
Typy nadwozia | 2-drzwiowy kabriolet 3-drzwiowy hatchback |
Silniki | 2,4 l 162 KM R4 3,8 l 263 KM V6 |
Skrzynia biegów | 4-biegowa automatyczna 5-biegowa automatyczna 5-biegowa ręczna 6-biegowa ręczna |
Napęd | przedni |
Długość | 4565 mm |
Szerokość | 1835 mm |
Wysokość | 1360 mm Spyder: 1383 mm GT Spyder: 1390 mm |
Informacje na temat czwartej generacji Eclipse zostały ujawnione w latach 2003-04, samochód został zaprezentowany w 2005 na Detroit Auto Show. Nowe modele mogą być wyposażone w dwa silniki; jeden 3,8 l MiVEC V6 o mocy 263 KM (193.9 kW), drugi 2,4 l R4 generujący 165 KM (123 kW). Podobnie jak Galant z 2004, nowe Eclipse posiada napęd tylko na oś przednią, jednakże prototyp który powstał przy współpracy Mitsubishi i Ralliart wyposażony był w hybrydowe rozwiązania z napędem AWD autorstwa MillenWorks, silnik Sirius 4G63 znany z Lancera Evolution oraz bardziej agresywną stylistyką nadwozia ze wstawkami z włókna węglowego[3]. Silnik V6 generuje moc 263 KM i moment obrotowy równy 353 N•m (260 lb-ft).
Produkcja czwartej generacji Eclipse została zakończona w 2011 i nie jest planowany następca.
Wersja Spyder (kabriolet) Eclipse została przedstawiona w 2007 na North American International Auto Show.
Opcje wyposażeniowe
Czwarta generacja Eclipse dostępna była w czterech wariantach: GS, GS Spyder, GT i GT Spyder. Wersje dla czwartej generacji (2006 – nadal):
- Eclipse GS: Podstawowa wersja, FWD wyposażona w silnik Sirius 4G69 o mocy 162 KM, 2,4 l 16-zaworowy SOHC
- Eclipse GS Spyder: Kabriolet, FWD wyposażony w silnik Sirius 4G69 o mocy 162 KM, 2,4 l 16-zaworowy SOHC
- Eclipse GT: Hardtop, FWD, wyposażony w silnik 6G75 o mocy 263 KM, 3,8 l 24-zaworowy SOHC
- Eclipse GT Spyder: Kabriolet, FWD, wyposażony w silnik 6G75 o mocy 260 KM, 3,8 l 24-zaworowy SOHC