Mitsubishi Lancer Evolution VIII
Ilustracja
Producent Mitsubishi
Okres produkcji 01.2003-03.2005
02.2004-08.2006 (MR)
Miejsce produkcji Japonia
Poprzednik Mitsubishi Lancer Evolution VII
Następca Mitsubishi Lancer Evolution IX
Dane techniczne
Segment G
Typy nadwozia 4-drzwiowy sedan
Silniki R4 2,0 l Turbo
Skrzynia biegów 5-biegowa manualna
6-biegowa manualna
Napęd AWD
Długość 4490 mm
Szerokość 1770 mm
Wysokość 1450 mm
Rozstaw osi 2625 mm
Masa własna 1320 kg – 1480 kg
Zbiornik paliwa 55 l

 

Kolejna generacja, czyli EVO VIII została wprowadzona w roku 2004. Moc pozostała taka sama – około 280 KM. Na bazie modelu EVO VIII powstały odmiany oznaczone MR i FQ, które miały silniki o mocach dochodzących nawet do 400 KM oraz wersja RS, mająca standardowe 280 KM, która była "odchudzona" i stanowiła bazę do budowy samochodu rajdowego.

Dane techniczne

 
Wersja Silnik: Moc maksymalna: Maks. moment obrotowy 0-100 km/h: V-max:
Silniki benzynowe:
2.0 260 R4 2,0 l (1997 cm³), DOHC, turbo 265 KM (195 kW) przy 6500 obr/min 355 N•m przy 3500 obr/min 6,1 s 245 km/h
2.0 FQ300 R4 2,0 l (1997 cm³), DOHC, turbo 304 KM (224 kW) przy 6200 obr/min 407 N•m przy 4500 obr/min 4,9 s 253 km/h
2.0 FQ330 R4 2,0 l (1997 cm³), DOHC, turbo 335 KM (246 kW) przy 6800 obr/min 413 N•m przy 5000 obr/min 4,7 s 253 km/h
2.0 MR FQ300 R4 2,0 l (1997 cm³), DOHC, turbo 309 KM (227 kW) przy 6788 obr/min 400 N•m przy 3500 obr/min b/d 253 km/h
2.0 MR FQ320 R4 2,0 l (1997 cm³), DOHC, turbo 331 KM (243 kW) przy 6600 obr/min 415 N•m przy 4500 obr/min b/d 253 km/h
2.0 MR FQ340 R4 2,0 l (1997 cm³), DOHC, turbo 350 KM (257 kW) przy 6750 obr/min 435 N•m przy 4895 obr/min b/d 253 km/h
2.0 MR FQ400 R4 2,0 l (1997 cm³), DOHC, turbo 411 KM (302 kW) przy 6400 obr/min 474 N•m przy 5500 obr/min 3,8 s 282 km/h
2.0 RS R4 2,0 l (1997 cm³), DOHC, turbo 280 KM (206 kW) przy 6500 obr/min 392 N•m przy 3500 obr/min b/d b/d