Cztery cylindry w układzie rzędowym. Pojemność: 2 litry. Zalety: dobry potencjał do tuningu, dostęp do części zamiennych.

Silniki z serii SR20 to jedne z najbardziej uznanych silników Nissana z lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Z powodzeniem były montowane w wielu ówczesnych modelach tego producenta. Można je było znaleźć między innymi w takich modelach jak Primera, Sunny czy Pulsar.

Wśród wersji z turbodoładowaniem SR20DET / SR20VET można znaleźć ponad dziesięć odmian. Nazwy Redtop, Silvertop czy Blacktop pochodzą od koloru pokrywy zaworów. Różnice między wariantami obejmują między innymi ciśnienie doładowania, jednostkę sterującą i wiele innych drobiazgów.

Sześć cylindrów w układzie rzędowym. Pojemność: od 2,5 do 3 litrów. Zalety: dostępność i dobry potencjał do tuningu.

Silniki Toyoty z rodziny JZ zyskały już status legend. Solidny żeliwny blok jest w stanie wytrzymać niemal każdą modyfikację, a trzeba wspomnieć, że tunerzy potrafią doprowadzić moc tych motorów do absurdalnych niemalże poziomów. Modyfikacje ułatwia również udana konstrukcja głowicy.

Gdzie można znaleźć motory o tym oznaczeniu? Przez cały okres swojej produkcji jednostki z rodziny JZ trafiły między innymi do Toyoty Supry 3. i 4. generacji oraz do kilku sedanów tego producenta, takich jak Chaser, Cresta Mark II, Verossa czy Corona. Jednym z popularniejszych wariantów tego silnika jest trzylitrowy, turbodoładowany 2JZ-GTE zastosowany w Lexusie IS 300 i Toyocie Suprze Turbo Mk IV.

Motory linii JZ znalazły wielkie uznanie w motorsporcie i tuningu. Uwielbiają je drifterzy, co owocuje wszczepieniem takich jednostek np. w Toyotę Corollę AE86, Mazdę RX-7 czy Nissana Skyline. W Rosji silnik ten trafił nawet do... sportowej Wołgi. Niektórzy tunerzy decydują się na połączenie głowicy 2,5-litrowego silnika 1JZ z blokiem 3-litrowej jednostki 2JZ, zyskując większą pojemność. Tak skonfigurowany motor jest określany w świecie tuningu jako 1,5JZ.

Konstrukcją zbliżoną do słynnego silnika 2JZ Toyoty jest motor RB26DETT Nissana. To również rzędowa szóstka z aluminiową głowicą i żeliwnym blokiem wyposażona w dwie turbosprężarki. Silnik Nissana miał co prawda mniejszą pojemności – 2,6 l, ale fabrycznie też wytwarzał około 330 KM. Jednostka nie zdobyła co prawda tak dużego rozgłosu jak 2JZ-GTE, ale również cieszy się bardzo dużym uznaniem wśród tunerów. Popularności przysporzył jej również samochód, w którym była stosowana. To słynny Nissan Skyline GT-R.