Drukuj
Druga generacja
Ilustracja
1997-99 Mitsubishi Eclipse
Okres produkcji 1995 – 1998 (1999 – Eagle Talon)
Dane techniczne
Typy nadwozia 2-drzwiowy kabriolet
3-drzwiowy coupé
Silniki 2,0 l 140 KM R4
2,4 l 141 KM R4
2,0 l 205 KM R4
2,0 l 210 KM R4
Skrzynia biegów 4-biegowa automatyczna
5-biegowa ręczna
Napęd przedni / AWD
Długość 1995-96: 4375 mm
1997-99: 4380 mm
Szerokość 1735 mm
1740 mm
1745 mm
Wysokość 1995-96: 1275 mm
Kabriolety: 1340 mm
GSX: 1283 mm
1997-99: 1266 mm

 

Druga generacja skierowana była nadal do potencjalnych nabywców poprzednika (1G), znacząco jednak zmodyfikowano nadwozie oraz zmieniono paletę silników. Wprowadzona została również wersja kabriolet, nazwana Spyder.

Turbodoładowana jednostka znana z poprzedniej generacji została wzmocniona (ze 195 KM do 210 KM). Nowy silnik wolnossący pochodził od Chryslera (montowany między innymi w modelu Neon), produkowany był przez Chryslera, następnie dostarczano go do Diamond-Star Motors i tam montowano.

Produkcji Eclipsa zaprzestano w 1998.

Opcje wyposażenia

Druga generacja dostępna była w 7 wersjach: Base (Dostępna tylko do połowy 1996), RS, GS, GS Spyder, GS-T, GS-T Spyder i GSX.

W roku 1997 model Eclipse przeszedł zmiany kosmetyczne nadwozia. Zmieniono kształt przedniego grilla, tylne klosze lamp, zmniejszono światła drogowe i nadano im bardziej okrągły kształt. Zmodyfikowano również tylny zderzak.

Eagle Talon był natomiast dostępny w czterech wersjach, Base, ESi, TSi i TSi AWD. Produkcja zakończyła się w 1998 gdy firma Eagle zakończyła swoją działalność.