Drukuj

R34

Nissan Skyline R34
Ilustracja
Widok od przodu – Nissan Skyline R34
Producent Nissan
Projektant Kozo Watanabe
Okres produkcji 1998–2002
Miejsce produkcji Musashimurayama, Japonia
Poprzednik Nissan Skyline R33
Następca Nissan GT-R R35
Dane techniczne
Segment samochód sportowy
Typy nadwozia 4-drzwiowy sedan, 2-drzwiowe coupé
Silniki RB26DETT I6 24V [2568cm³]
Skrzynia biegów 6-biegowa Getrag
Napęd AWD
Długość 4,600 mm
Szerokość 1,785 mm
Wysokość 1,360 mm
Rozstaw osi 2,665 mm
Masa własna 1536-1560kg
Zbiornik paliwa 65
Liczba miejsc 4
A R34 Skyline 25GT-t coupé

W maju 1998 roku model HR/ER/ENR34 przeszedł ogromną liczbę zmian w porównaniu do dwóch poprzednich modeli R32 i R33, pogłębiono w nim sportowy charakter, silnik RB25DET NEO stał się bardziej ekonomiczny, poprzez to bardziej przyjazny środowisku. Produkcja R34 z oznaczeniem GT z silnikiem RB20E została przerwana, w zamian za ten silnik został wprowadzony do produkcji ulepszony silnik RB20DE z modelu R32, dostał on również do oznaczenia NEO. Skyline’a R34 napędzał silnik RB20DE NEO, połączony z 5-biegową skrzynią biegów, 6-cylindrowy rzędowy silnik stał się najbardziej ekonomiczny spośród wszystkich R6 w Skyline'ach. 5-biegowa automatyczna skrzynia biegów dostępna była w niektórych modelach, w poprzednich modelach była niedostępna. Nissan produkował 4-biegową automatyczną przekładnię tiptronic, dla wszystkich automatycznych wersji.Samochód był używany w filmie ,,2Fast 2Furious" oraz ,,Fast and Furious 4. "

Oferowany był w kolorach:

AR2 – Active Red

EV1 – Lightning Yellow

EY0 – SIllica Breath

GV1 – Black Pearl

JW0 – Millennium Jade

KR4 – Sonic Silver

KV2 – Athlete Silver

LV4 – Midnight Purple II

LX0 – Midnight Purple III

QT1/QX1 – Pearl White

TV2 – Bayside Blue

WV2 – Sparkling Silver

GT-R

 
Nissan Skyline R34 GT-R M-Spec Nür.

R34 wszedł na rynek w 1999 roku; w porównaniu z poprzednikiem zostało zmodyfikowane podwozie, zmianom uległy również inne elementy. Bardziej wytrzymały blok N1 GT-R został założony we wszystkich GT-R’ach R34, niestety nękały go problemy z układem smarowania przez zbyt małe kanały olejowe oraz za słabą pompę. Standardowo R34 był zaopatrzony w turbiny ze stalowymi wirnikami. Turbina w R34 N1 została zaopatrzona w łożyska kulkowe. Skrzynia biegów również została wzmocniona. Wałki rozrządu zostały na nowo zestrojone i w dużym stopniu różniły się od tych zamontowanych w RB26DETT z R32. Orurowanie i intercooler zostały dopracowane i ulepszone. Największą cechą i najbardziej znaczącą dla R34 GT-R, której nie było w żadnym innym modelu Skyline, był wyświetlacz na górze deski rozdzielczej o nazwie MFD (Multi Function Display). Ten wyświetlacz był bardzo znaczący dla samochodu w tym czasie. Pokazywał on wiele statystyk silnika samochodu, w tym ciśnienie doładowania, temperaturę oleju, temperaturę wody i wiele innych. Jako samochód z 1999 roku tego rodzaju technologia była wówczas bardzo rzadka i zaawansowana. Funkcja MFD w wersji Nismo była w stanie pokazać siłę G, przy której znajdował się samochód podczas jazdy a także licznik okrążeń, który można uruchomić za pomocą przycisku umieszczonego w pobliżu dźwigni zmiany biegów. W urządzeniu Nismo MFD ukryto również przewód szeregowy złącza DB9 ukryty pod lewą osłoną po stronie pasażera, która mogła służyć do przesyłania danych z samochodu do laptopa. Można to zrobić tylko za pomocą japońskiej wersji systemu Windows i japońskiego oprogramowania, co jest dziś bardzo trudne do zdobycia. Inne funkcje, takie jak akumulator umieszczony pod tylnym siedzeniem samochodu, zapewniły więcej miejsca w komorze silnika. Samochód był oferowany z systemami ATESSA-ETS PRO (b.zaawansowany napęd AWD z elektronicznym rozdziałem momentu pomiędzy osiami kół itp.) i HICAS (tylnej osi skrętnej) Nissan wypuścił także serię udoskonalonych R34 GT-R i nazwał je V-spec II. Powstał także R34 GT-R V-Spec II N1, ale brak części dla Nismo zmusił ich do zaprzestania produkcji samochodu szybszego do V-spec II.

Modele:

Modele wersji GT-R:

Nissan Skyline Sedan V35 in 2007.jpg