Honda Accord IX przed liftingiem |
|
Inne nazwy | Acura TSX |
---|---|
Producent | Honda |
Projektant | Riku Wada |
Zaprezentowany | Detroit Auto Show 2012 |
Okres produkcji | 2012 - 2018 |
Miejsce produkcji | Sayama Marysville Ayutthaya Kanton |
Poprzednik | Honda Accord VIII |
Następca | Honda Accord X |
Dane techniczne | |
Segment | D |
Typy nadwozia | 2-drzwiowe coupé 4-drzwiowy sedan |
Silniki | R4 2.4 DOHC VTEC 185 KM V6 3.5 SOHC 278 KM |
Skrzynia biegów | 6-biegowa manualna 5 i 6-biegowa automatyczna CVT |
Napęd | przedni |
Długość | coupe: 4806 mm sedan: 4862 mm |
Szerokość | 1849 mm |
Wysokość | coupe: 1435 mm sedan: 1466 mm |
Rozstaw osi | coupe: 2725 mm sedan: 2776 mm |
Liczba miejsc | 5 |
Honda Accord IX została po raz pierwszy zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych w Detroit w styczniu 2012 roku.
Jest to pierwsze w historii wcielenie tego modelu, które opracowano w jednolitej formie bez rozróżnienia na poszczególne rynki świata, pierwsze wcielenie nie oferowane w Europie, pierwsze wcielenie nie oferowane nigdzie w odmianie kombi oraz ostatnie w historii wcielenie oferowane także jako coupe.
Samochód zadebiutował jeszcze, gdy Honda była obecna z Accordem w Europie. Wbrew spekulacjom po wycofaniu 'europejskiej' wersji producent nie zdecydował się wprowadzić do sprzedaży dziewiątego wcielenia na Stary Kontynent z wyjątkiem traktowanej jako odrębny punkt zbytu Rosji.
Dziewiąte wcielenie Accorda otrzymało konserwatywny i kanciasty design. Pojazd mimo odróżniających od poprzednika cech wyglądu wyraźnie nawiązuje do niego proporcjami.
Accord w dziewiątej odsłonie oferowany był z racji wycofania 'europejskiej' wersji także na rynkach Japonii, Rosji, Australii oraz Afryki.
W sierpniu 2015 roku zaprezentowano wersję po face liftingu. Przemodelowano m.in. przednie i tylne zderzaki oraz dodano m.in. chromowaną atrapę chłodnicy, nowe przednie i tylne reflektory, które w droższych wersjach są w pełni wykonane z diód LED.
Silniki
- R4 2.0 196 KM (wersja hybrydowa)
- R4 2.4 16V DOHC 185 KM
- V6 3.0
- V6 3.5 SOHC 278 KM
Wersje wyposażeniowe
- LX
- EX
- EX-L
Inne wersje
Hybrid
Odmiana hybrydowa IX generacji modelu Accord została po raz pierwszy zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles w 2012 roku. Sprzedaż pojazdu rozpoczęto w styczniu 2013 roku. Samochód został wyposażony w czterocylindrowy silnik benzynowy w układzie VTEC pracujący w cyklu Atkinsona o pojemności 2.0 l i mocy 142 KM wspomagany przez silnik elektryczny o mocy 169 KM.
W połowie 2014 roku wprowadzono wersję Hybrid bez technologii plug-in, którą na rynku japońskim doposażyć można w akcesoria Mugen.