Honda Accord IX
CR
Ilustracja
Honda Accord IX przed liftingiem
Inne nazwy Acura TSX
Producent Honda
Projektant Riku Wada
Zaprezentowany Detroit Auto Show 2012
Okres produkcji 2012 - 2018
Miejsce produkcji Japonia Sayama
Stany Zjednoczone Marysville
Tajlandia Ayutthaya
 Kanton
Poprzednik Honda Accord VIII
Następca Honda Accord X
Dane techniczne
Segment D
Typy nadwozia 2-drzwiowe coupé
4-drzwiowy sedan
Silniki R4 2.4 DOHC VTEC 185 KM
V6 3.5 SOHC 278 KM
Skrzynia biegów 6-biegowa manualna
5 i 6-biegowa automatyczna
CVT
Napęd przedni
Długość coupe: 4806 mm
sedan: 4862 mm
Szerokość 1849 mm
Wysokość coupe: 1435 mm
sedan: 1466 mm
Rozstaw osi coupe: 2725 mm
sedan: 2776 mm
Liczba miejsc 5

 

Honda Accord IX została po raz pierwszy zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych w Detroit w styczniu 2012 roku.

Jest to pierwsze w historii wcielenie tego modelu, które opracowano w jednolitej formie bez rozróżnienia na poszczególne rynki świata, pierwsze wcielenie nie oferowane w Europie, pierwsze wcielenie nie oferowane nigdzie w odmianie kombi oraz ostatnie w historii wcielenie oferowane także jako coupe.

Samochód zadebiutował jeszcze, gdy Honda była obecna z Accordem w Europie. Wbrew spekulacjom po wycofaniu 'europejskiej' wersji producent nie zdecydował się wprowadzić do sprzedaży dziewiątego wcielenia na Stary Kontynent z wyjątkiem traktowanej jako odrębny punkt zbytu Rosji.

Dziewiąte wcielenie Accorda otrzymało konserwatywny i kanciasty design. Pojazd mimo odróżniających od poprzednika cech wyglądu wyraźnie nawiązuje do niego proporcjami.

Accord w dziewiątej odsłonie oferowany był z racji wycofania 'europejskiej' wersji także na rynkach Japonii, Rosji, Australii oraz Afryki.

W sierpniu 2015 roku zaprezentowano wersję po face liftingu. Przemodelowano m.in. przednie i tylne zderzaki oraz dodano m.in. chromowaną atrapę chłodnicy, nowe przednie i tylne reflektory, które w droższych wersjach są w pełni wykonane z diód LED.

Silniki

  • R4 2.0 196 KM (wersja hybrydowa)
  • R4 2.4 16V DOHC 185 KM
  • V6 3.0
  • V6 3.5 SOHC 278 KM

Wersje wyposażeniowe

  • LX
  • EX
  • EX-L

Inne wersje

Hybrid

Odmiana hybrydowa IX generacji modelu Accord została po raz pierwszy zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles w 2012 roku. Sprzedaż pojazdu rozpoczęto w styczniu 2013 roku. Samochód został wyposażony w czterocylindrowy silnik benzynowy w układzie VTEC pracujący w cyklu Atkinsona o pojemności 2.0 l i mocy 142 KM wspomagany przez silnik elektryczny o mocy 169 KM.

W połowie 2014 roku wprowadzono wersję Hybrid bez technologii plug-in, którą na rynku japońskim doposażyć można w akcesoria Mugen.