Drukuj
Honda Accord VIII
CU1/2
Ilustracja
Honda Accord VIII przed liftingiem
Inne nazwy Acura TSX
Honda Accord Euro
Honda Spirior
Producent Honda
Zaprezentowany Geneva Motor Show 2008
Okres produkcji 2008 – 2015
Miejsce produkcji Japonia Sayama
 Kanton
Poprzednik Honda Accord VII
Następca Honda Civic X (Europa)
Honda Accord IX (Japonia i Rosja)
Dane techniczne
Segment D
Typy nadwozia 4-drzwiowy sedan
5-drzwiowe kombi
Skrzynia biegów 5 i 6-biegowa manualna
5-biegowa automatyczna
Napęd przedni
Długość sedan: 4726 mm
kombi: 4740 mm
Szerokość 1840 mm
Wysokość 1440 mm
Rozstaw osi 2705 mm
Masa własna 1428 - 1659 kg
Zbiornik paliwa 65 l
Liczba miejsc 5
Bagażnik sedan: 465 l
kombi: 405 – 1250 l
Ładowność 398 - 434 kg

 

Ósma generacja

Honda Accord VIII podobnie jak siódma generacja, oferowana była w dwóch wersjach stylistycznych: jednej przeznaczonej na rynek europejski i japoński oraz drugiej na rynek amerykański i azjatycki.

Jest to ostatnie w historii wcielenie Accorda, które oferowane było:

Wersja europejska i japońska

Honda Accord VIII została po raz pierwszy zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2008 roku. 

Auto dostępne było poza Europą także w Japonii, Chinach jako Honda Spirior i Australii jako Honda Accord Euro. Mimo że rynek amerykański posiadał 'swoją' wersję Accorda producent zdecydował się oferować tam także europejską odmianę jako Acura TSX.

W 2011 roku auto przeszło face lifting. Poprawiono właściwości jezdne, komfort prowadzenia, obniżono poziom emisji spalin oraz wprowadzono niewielkie zmiany stylistyczne m.in. nowe reflektory, zderzaki i osłonę chłodnicy.

W 2012 roku, w czasie, gdy w Europie oferowane było świeżo zmodernizowane ósme wcielenie europejskiego Accorda japońska marka przedstawiła już następną, dziewiątą generację wersji amerykańskiej. Ku zaskoczeniu, poza Ameryką Północną trafiła ona tym razem na wszystkie rynki świata bez skomplikowanego rozróżnienia jak dotychczas. Pojawiły się wtedy pytania, kiedy nowa odsłona Accorda trafi do Europy. Producent zwlekał z informacją aż trzy lata.

Dopiero w lutym 2015 roku Honda oficjalnie ogłosiła, że definitywnie wycofuje się z segmentu klasy średniej w Europie i kończy produkcję 'europejskiego' Accorda nie przewidując żadnego następcy w miejsce dotychczasowego produktu. Argumentowała to nieopłacalnością oferowania takiego modelu w europejskim segmencie D z racji niskiej sprzedaży, która skutkowała marginalnym udziałem w tym sektorze rynku. Producent ogłosił skupienie się w Europie na bardziej dochodowych samochodach - autach hybrydowych, miejskich i crossoverach.

Silniki

Silnik Pojemność
skokowa
[cm³]
Typ silnika Moc maksymalna
[KM] przy obr/min
Maks. moment
obrotowy [Nm]
przy obr/min
Przyspieszenie
0-100 km/h [s]
Prędkość
maks. [km/h]
Silniki benzynowe:
2.0 i-VTEC 1997 R4 156/6300 192/4100 9,3 215
2.4 i-VTEC 2354 R4 201/7000 234/4300 7,9 227
Silniki wysokoprężne:
2.2 i-DTEC 2204 R4 150/4000 350/2000 9,7 212
2.2 i-DTEC 2204 R4 180/4000 380/2000 8,8 220

Wersje wyposażeniowe[14][edytuj | edytuj kod]

Standardowe wyposażenie pojazd obejmuje m.in. poduszki powietrzne, elektryczne sterowanie szyb, podgrzewanie, składane i elektryczne sterowanie lusterek, system ABS z EBD, VSA, system wspomagania hamowania w sytuacjach awaryjnych (Brake Assist System), system monitorowania ciśnienia w oponach, TSA oraz dwustrefową klimatyzacją automatyczną.

Samochód wyposażyć można m.in. tempomat, automatyczne wycieraczki, Bluetooth, przednie światła przeciwmgłowe, reflektory biksenonowe z systemem aktywnych świateł skrętnych oraz systemem sterowania światłami drogowymi, które dzięki przedniej kamerze automatycznie przełączają światła drogowe na światła mijania, a także w m.in. podgrzewane przednie fotele, czujniki parkowania oraz elektrycznie sterowane okno dachowe.

Ciekawostki